Samarbejde med svenske Forum för Dataskydd

08/05/2022 Danmarks DPO-forening 2021

Damarks DPO-forening indgår samarbejde med vores svenske søsterorganisation, Forum för Dataskydd.

Dermed er det fællesnordiske samarbejde sikret, idet vi i forvejen har en god og konstruktiv dialog med det norske Personvernombudene. De tre foreninger har mange fællestræk og mange fælles interesser.

Vi er meget glade for, at vi nu har fået lavet en aftale med den svenske forening, så vi i fællesskab kan arbejde for at sikre erfaringsudveksling og faglig sparring også på tværs af landegrænser, siger formand for Danmarks DPO-Forening, Kasia Torian, og fortsætter:

Allerede i januar 2022 planlægger vi at lave en fælles nordisk konference i København, hvor vi går tættere på Amazon, Google og Microsoft og deres GDPR-tiltag i kølvandet på Schrems II-dommen.

Samarbejdet med den norske og svenske forening skal på sigt give mulighed for at lave større konferencer, hvor man kan deles om at generere fagligt indhold til deltagerne. Dermed forventer formanden i Danmarks DPO-Forening, at samarbejdet vil skabe endnu mere værdi for medlemmerne af den danske forening.

Skrevet af Danmarks DPO-forening